Ketumbar Jawa

Share this on WhatsAppEringium foetidum.ketumbar jawa..banyak khasiatnya dalam bidang perubatan…selamat mengenal.. Ketumbar jawa ini berasal dari Amerika Tropika dan Hindi Barat. Namun kini, tumbuhan herba ini boleh didapati di negara tropika seluruh dunia. Pokok ketumbar jawa ini boleh ditanam secara penanaman bij atau memisahkan anak pokok daripada pokok induknya. Pokok ini juga turut boleh dijadikan

Ubi Beet Merah

Share this on WhatsAppSlm … Alhamdulillah….Ubi beet yg mak cik Cuba tanam dari keratan Ubi beet dah mula tumbuh banyak daun nya .Dan nampak pokok Ubi beet dah subur .tunggu bagi banyak daun nya boleh buat sop sayur .sedap sop sayur Ubi beet .lagi sedap dari bayam merah . Share this on WhatsApp

Cara Tanam Rosemary

Share this on WhatsAppMacam berjaya jer semai rosemary ni👏👏 pucuk dah tak kering.. Usia seminggu…🍀cucuk pucuk🍀tanah campur nursery🍀letak bawah net hitam🍀kurangkan siraman Share this on WhatsApp

Bunga Telang

Share this on WhatsAppBUNGA TELANG @ BLUE BUTTERFLY PEA. Mokcik cukup suka dengan bunga telang. Mokcik semai dalam pasu sebab kt sini tak ada ruang tanah. Semua pokok memang di tanam dalam pasu. Mokcik hanya guna tanah yg beli kt tesco dan alhamdulillah mau hidup. Tiap hari ada berbunga walaupun tak banyak. Kutip tiap hari

Pokok Tomyam

Share this on WhatsAppSeronok tengok pokok sayur kita hidup subur dikawasan rmh kita je…Alhamdulillah syukur sgt timun dan sawi nk blh tuai dah…pokok tom yam pun dah subur xlm blh lah buat tom yam xyah guna daun limau purut dah… Share this on WhatsApp